KOULUTUS

Hämeenlinnan Navigaatioseura on aktiivinen veneilyseura, jonka olennainen arvo on navigaatio- ja veneilytaitojen kouluttamisessa.

Jäsenyyden ehto on laivuritutkinnon suorittaminen. Jokainen tietää, että jäsenemme ovat vastuuntuntoisia ja osaavia veneilijöitä.

Kartoitamme parhaillaan kursseille opettajia, sekä osallistujia - Laita sähköpostia, jos olet kiinnostunut.

KAURAAN TUKIKOHTA

Seuran ehdoton timantti on Vanajanselällä sijaitseva Kauraan saari, joka on jäsenten käytössä veneilykaudella.

Kuluvana juhlavuotena tukikohtaamme ehostetaan ja kehitetään jälleen entistä paremmaksi.

61° 5' 58.92'', 24° 14' 21.12''

JÄSENET

Jäsenkunta muodostuu veneilyn aktiiveista, joita yhdistää tiivis yhteisöllisyys ja talkoohenki. Tämä myös antaa uusille veneilyharrastusta aloittaville jäsenille turvallisen ja tuttavallisen matkan harrastukseen.

JUHLAVUOSI 50 vuotta

Vietämme juhlavuotta 2024 ja toivomme jokaisen jäsenen mukanaoloa tapahtumissamme perheineen.

Puolivuosisata on matka, josta voimme iloita ja samalla myös kunnioittaa seuramme perustajia ja alkutaipaleen aktiiveeja.

HSN-KAUPPA

Seuramme HSN-Kauppa välittää laadukkaita nimikkotuotteita jäsenillemme.

Tiedotteet

Jäsenkirje 2/2024 5.9.2024

TERVEHDYS LAIVURIKOLLEGA

Ennätyksellisen hellekesän aikana olette toivottavasti ehtineet nauttia veneilystä runsain joukoin. Kauraan tukikohdassa on nautittu kesäpäivistä ja harmiteltu jäiden vaurioittamaa laituria. Kiitos saari-isännille, Juhalle ja Jarille, laituri on nyt kunnossa! Huoli on kuitenkin, miten talvi sitä taas runnoo. Selvittelyssä on joko nykyisen laiturin kunnostus tai uuden käytetyn laiturin hankinta. Jos siis sinulla on jotain vinkkiä tai apua tähän, niin otathan yhteyttä!

Tukikohdassa on nautittu saunan lempeistä löylyistä ja hauskasta yhdessäolosta. Joukkoon mahtuisi paljon uusia seuralaisia, joten ottakaapa suuntaa sinne – viimeistään ensi kesänä. Saaressahan on kaikkien seuralaisten käytössä grillikatos, huussi ja sauna puineen. Saunavesi saadaan omasta rengaskaivosta. Talkoilla hoidetaan saunapuut ja jokainen siivoaa omat jälkensä.

Kesän aikana meille on uusittu nettisivut www.hmlnavigaatioseura.fi ja valmisteltu syksyn 50- vuotisjuhlia, jotka vietetään Hämeenlinnan Raatihuoneen Raatikellarissa lauantaina 26.10.24 klo 17.30 alkaen. Laita päivä nyt kalenteriisi – kutsu tulee pian!

Venetsialaisia vietimme Kauraan tukikohdassa yhdessä – tulethan mukaan ensi vuonna!

LOGOTUOTTEET SYKSYYN

Syksy tekee tuloaan, mutta onneksi saadaan nauttia vielä lämpöisistä päivistä ja illoista. Ei ole kiire veneen nostoon vielä. Syksylle voit hankkia myös seuran logollisia sinisiä huppareita (39,-) ja housuja (34,-). Joitakin kokoja on vielä myynnissä ja uutta tilausta tehdään, kun on riittävästi tilaajia. Kysy Ninalta. Perälippuja ja viirejä ym. voit kysellä Heikki Rantaselta puh. 045 126 8201.

SAARISTOLAIVURI KURSSI

Seuraava Saaristolaivurikurssi alkaa 11.9.2024 klo 17.30 kurssi-infolla ja materiaalien tilauksella Kurssi toteutetaan yhteistyössä Tampereen navigaatioseuran kanssa. Opetus etänä Tampereelta ja meillä on paikalla apuopettajia auttamassa käytännön asioissa. Koulutuspaikka ilmoitetaan myöhemmin. Laitetaan patarummut soimaan, että saadaan kiinnostuneet mukaan!

Varsinainen opetus alkaa 18.9. klo 17.30–19.15 ja jatkuu aina keskiviikkoisin 11.12. asti. Opetusta ei ole 16.10 ja 6.12. Tentti 13.12. klo 18–22. Kurssin hinta on 100 euroa. Materiaalimaksu 80 euro. Tenttimaksu 20 euroa. Ilmoittaudu viim. 11.9. ennen kurssi alkua  hmlnavigaatioseura@gmail.com.

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN SYYSKOKOUS

Hämeenlinnan Navigaatioseuran sääntömääräinen syyskokous pidetään ti 19.11. klo 18.00 Ravintola Popino, Linnankatu 6, Hämeenlinna.

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat mm. toimintasuunnitelma ja talousarvio, jäsenmaksu, tehdään henkilövalinnat erovuoroisten tilalle ja muut esille tulevat asiat, joista on jätetty kirjallinen esitys hallitukselle viimeistään 20 vuorokautta ennen kokousta - voit siis laittaa haluamiasi asioita vireille.

Kokouksen jälkeen seura tarjoaa ruuan kokoukseen osallistujille. Laita päivä kalenteriin - tervetuloa!

UUSI SÄHKÖPOSTI

Seuran uusi sähköpostiosoite on hmlnavigaatioseura@gmail.com Muista ilmoittaa yhteystietojesi muutokset!

Olet tervetullut 50-vuotisjuhlallisuuksiimme,

seuraa uutisointia ja tule mukaan!

Nina Aitola
Kommodori

HNS-KAUPPA

Hupparit 39 €