KURSSIT

Uusista kursseista ilmoitetaan netsivustomme Tiedotteissa sekä seuran facebook -sivulla.

Perustiedot veneilystä ja merenkulusta

Jatkokoulutusta

• Rannikkomerenkulun kurssi, paikanmääritys laskemalla, elektroniset laitteet, sääoppia

• Kurssin sisältö on Suomen Navigaatioliiton julkaisemassa oppikirjassa, Veneilijän Merenkulkuoppi II, Rannikkonavigointi 8. painos

Laaja-alaista osaamista

• Tähtitieteellisen merenkulun kurssi, avomerinavigoinnin menetelmät, paikanmääritys taivaankappaleiden avulla, taivaan mekaniikka
  • Kurssilla perehdytään taivaan liikkeisiin ja saadaan siten uusi ulottuvuus luontoon, sen tarkkailuun ja tulkintaan. Vaikkei varsinaista avomeripurjehdusta tulisikaan tehtyä, siitä on hyötyä ymmärtää luonnosta sitä osaa, jota harvoin tulee katseltua, taivasta, ja onhan se ylin laivuritutkinto.

Mottomme - Taidot tuovat iloa

Veneilystä nauttii enemmän, kun osaa asiat. Koulutuksessamme on valmistunut jo noin 1650 laivuria. Voimme räätälöidä myös kohderyhmällä muutakin veneilyyn liittyvää koulutusta. Toiveista kannattaa keskustella - Ollaan yhteydessä.

Muu koulutus

VHF ja tutkakoulutus toteutetaan yhteistyössä Tampereen Navigaatioseuran kanssa. Mikäli haluat tätä koulutuksista ota yhteyttä meihin koulutuksen järjestämiseksi tai katso suoraan yhteistyökumppanimme sivuilta heidän meneillään olevaa tarjontaansa Tampereella.

Voimme räätälöidä myös kohderyhmällä muutakin veneilyyn liittyvää koulutusta. Toiveista kannattaa keskustella. Tämä käynnistyy yhteydenotollasi: hallitus(ät)hmlnavigaatioseura.fi

Oikeutetut tunnukset

Välitämme Suomen Navigaatioliiton laivuri-arvon tunnuksia:

• Laivuriviiri, jota laivuri voi pitää veneessään, 25 €
  • Kokardi 20 €
  • Puseromerkki 12 €

SAARISTOMERENKULKU

Saarostomerenkulun kurssi antaa perusteet liikennesääntöihin, parusnavigointiin ja turvallisuuteen.

RANNIKKOMERENKULKU

Rannikkomerenkulun kurssilla opitaan paikanmääritys laskemalla, käydään läpi elektroniset laitteet ja sääoppia.

TÄHTITIEDE

Tähtitieteellisen merenkulun kurssi antaa tietoa paikanmäärityksestä taivaankappaleiden avulla ja taivaan mekaniikasta.

VHF & TUTKA

VHF ja tutkakoulutus antaa perusteet VHF:n ja tutkan käyttöön. Kurssit yhteistyössä Tampereen Navigaatioseuran kanssa.